Sinds 2018 positioneren we Europabank als “de bank die durft”. Op die manier onderscheidt Europabank zich op de markt als een bank die meedenkt en durvers ondersteunt bij hun projecten, zowel in de privé- als professionele sfeer. Inspelend op het gevoel van onzekerheid bij veel Belgen, bedacht June20 een nieuwe koepelcampagne met een zware knipoog naar al die twijfel.
Opmerkelijk hierbij: België scoort het hoogst op de Hofstede-index van risicoaversie, hoger dan enig ander land*. Dit betekent dat we zuinig zijn met ons geld. Maar deze voorzichtigheid kan ook de weg naar het realiseren van onze dromen belemmeren. Veel Belgen met plannen doen hun enthousiaste, spontane ‘ja’ teniet door er een ‘majaaa’ achter te zetten waarmee ze alles weer in vraag stellen en ze uiteindelijk ‘nee’ bedoelen. – Bron: De Tijd
Met de enthousiaste slogan “Van JA, MAJAAA … naar JA!” willen we zowel particulieren als ondernemers overtuigen om hun kleine én grote plannen niet op te geven. Ga van twijfel naar durf, want wie durft, komt verder in het leven.
De campagne werd gelanceerd met een focus op professionals, met in de hoofdrol een onderneemster die overweegt haar tuinbedrijf uit te breiden. Kort daarna volgde een versie voor consumenten, waarin een man droomt van een stacaravan op zijn eigen stukje paradijs. Beide verhalen tonen op een luchtige en herkenbare manier wat er allemaal kan gebeuren als je gewoon ‘ja’ zegt.
De nieuwe overkoepelende campagne toont op een ontwapenende en humoristische
manier dat je mag zijn wie je wil. En vooral: dat je mag dromen van wat je wil. Europabank
zal je nooit veroordelen, maar je juist helpen om van twijfel naar moed te gaan.
De campagne loopt via billboards (digitale OOH, 20m², 2m²), radio, in-store en online video’s (30”, 15” en 6”), en via Fillboards op tankpistolen. Het gedurfde concept blijft minstens drie jaar actief, verspreid over verschillende mediagolven.
Bouwen aan geloofwaardige duurzaamheid
verhaal voor XLBOOM